Partnerzy serwisu:
Biznes

Siemens Mobility: Bardzo duży wzrost zamówień kolejowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
19-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-11-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Siemens Mobility: Bardzo duży wzrost zamówień kolejowych
fot. Siemens Mobility
W czwartym kwartale roku finansowego 2024 (w lipcu, sierpniu i wrześniu bieżącego roku) Siemens Mobility osiągnął bardzo dobre wyniki finansowe. Wartość zdobytych w tym czasie zamówień wzrosła niemal o połowę – informuje koncern. Dalszy rozwój tej gałęzi koncernu Siemens mają umożliwić – między innymi – planowane inwestycje w rozwój sztucznej inteligencji.

W porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku wartość zamówień otrzymanych przez cały koncern Siemensa w omawianym kwartale wzrosła o 10%, a przychody – o 2%. Wartość zamówień w całym roku wyniosła 22,9 mld euro, a przychodów – 20,8 mld. Udział procentowy działu Siemens Mobility (zajmującego się produkcją na rzecz kolei i transportu miejskiego) jest znaczący (4,6 mld euro zamówień, 3,29 mld euro przychodów). Wzrost rok do roku był tu zdecydowanie największy ze wszystkich działów: zamówienia wzrosły aż o 46%, przychody – o 14%, a zysk – o 29%.

Skąd tak nagły wzrost wartości zamówień? Jak informuje Siemens, na okres od lipca do września przypadło zawarcie wielu dużych kontraktów zarówno taborowych, jak i infrastrukturalnych. Do tych pierwszych należą otrzymane w USA zlecenia na utrzymanie zespołów trakcyjnych oraz lokomotyw. Ich łączna wartość wyniosła ok. 800 mln euro. O połowę mniejsze były kontrakty zdobyte w Niemczech, związane z modernizacją infrastruktury kolejowej. Zauważalny był też wzrost dochodów z kontraktów taborowych. W ostatnim roku pisaliśmy o takich kontraktach Siemensa, jak ten na 20 lokomotyw Vectron dla SBB Cargo czy 70 pojazdów z tej samej serii dla Alpha Trains.

– W kolejnym udanym roku podatkowym osiągnęliśmy rekordowy zysk i zdecydowanie realizowaliśmy naszą strategię. Skorzystaliśmy w szczególności na utrzymującym się silnym popycie na pojazdy elektryczne oraz na nasze rozwiązania informatyczne. Sytuacja w naszym dziale automatyki pozostaje jednak wymagająca – scharakteryzował położenie prezes Siemens AG Roland Busch.

Począwszy od roku podatkowego 2025 (rozpoczął się on 1 października 2024 r.) wytwarzanie wartości dodanej ma wejść w koncernie na nowy poziom. – Będziemy nadal inwestować zarówno w badania i rozwój, jak i w fuzje oraz przejęcia, by zapewnić jeszcze szybszy wzrost w oparciu o naszą siłę technologiczną i zacieśnianie współpracy między branżami – dodał. Koncern planuje – między innymi – przejęcie amerykańskiej firmy Altair Engineering. Krok ten ma wzmocnić pozycję Siemensa w sektorze oprogramowania przemysłowego i sztucznej inteligencji. Technologie związane z tą ostatnią mają znaleźć szerokie zastosowanie między innymi właśnie w ofercie Siemensa dla transportu kolejowego.

Zarząd zamierza połączyć inwestowanie dużych środków w nowe technologie z generowaniem wysokiego zwrotu dla właścicieli. – Nasi udziałowcy skorzystają na proponowanym przez nas zwiększeniu dywidendy o 2,9% – zapowiedział wiceprezes ds. finansowych Ralf P. Thomas.

Przewidywania na kolejny rok są obarczone dozą niepewności: otoczenie geopolityczne jest niepewne, a wojny handlowe mogą przybrać na sile. Wzrost makroekonomiczny będzie – jak przyjmuje Siemens – raczej umiarkowany. Dział Mobility dzięki dalszemu wzrostowi zainteresowania transportem szynowym ma jednak w roku podatkowym 2025 zwiększyć dochody o 8-10%. Mniej więcej w takim samym przedziale ma też wzrosnąć marża zysku. Dla całej grupy prognozy są skromniejsze (wzrost dochodów od 3 do 7%). W prognozach nie uwzględniono możliwego wpływu czynników prawnych i regulacyjnych.

Siemens Mobility patrzy więc w najbliższą przyszłość raczej z optymizmem. Świadczą o tym zapowiadane inwestycje w bazę produkcyjną – między innymi – w Hiszpanii. Producent zamierza też wybudować fabrykę taboru dużych prędkości w amerykańskim stanie Nowy Jork. Koncern wiąże też duże nadzieje z budową systemu kolei dużych prędkości w Polsce.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Stadler: Przez powodzie i nawałnice zysk będzie mniejszy

Biznes

Stadler: Przez powodzie i nawałnice zysk będzie mniejszy

Roman Czubiński 18 listopada 2024

PKP Intercity zwiększy zysk i rentowność

Biznes

PKP Intercity zwiększy zysk i rentowność

Roman Czubiński 14 listopada 2024

Stadler: Wzrost mimo inflacji i powodzi

Biznes

Stadler: Wzrost mimo inflacji i powodzi

Roman Czubiński 28 sierpnia 2024

Zobacz również:

Vectrain na InnoTrans. Dojedzie do Berlina nie tylko na targi [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectrain na InnoTrans. Dojedzie do Berlina nie tylko na targi [zdjęcia]

Michał Szymajda 25 września 2024

Prejs (Siemens Mobility): Polska kluczowym rynkiem, czekamy na KDP

Infrastruktura

Tomasz Prejs szefem Siemens Mobility w Polsce

Biznes

Tomasz Prejs szefem Siemens Mobility w Polsce

Siemens Mobility 02 września 2024

Pozostałe z wątku:

Stadler: Przez powodzie i nawałnice zysk będzie mniejszy

Biznes

Stadler: Przez powodzie i nawałnice zysk będzie mniejszy

Roman Czubiński 18 listopada 2024

PKP Intercity zwiększy zysk i rentowność

Biznes

PKP Intercity zwiększy zysk i rentowność

Roman Czubiński 14 listopada 2024

Stadler: Wzrost mimo inflacji i powodzi

Biznes

Stadler: Wzrost mimo inflacji i powodzi

Roman Czubiński 28 sierpnia 2024

Zobacz również:

Vectrain na InnoTrans. Dojedzie do Berlina nie tylko na targi [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectrain na InnoTrans. Dojedzie do Berlina nie tylko na targi [zdjęcia]

Michał Szymajda 25 września 2024

Prejs (Siemens Mobility): Polska kluczowym rynkiem, czekamy na KDP

Infrastruktura

Tomasz Prejs szefem Siemens Mobility w Polsce

Biznes

Tomasz Prejs szefem Siemens Mobility w Polsce

Siemens Mobility 02 września 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5